Tehnologie

Ce se întâmplă dacă tastezi BFF pe Facebook și de ce nu trebuie să-ți schimbi urgent parola

Știrile false se răspândesc pe Facebook cu viteza luminii. Și, din păcate, cei mai mulți dintre useri, nefamiliarizați cu practicile și cele mai noi tool-uri puse la dispoziție de rețeaua de socializare, cad victime.

O astfel de știre, care s-a viralizat și în Occident, și la noi, determină mii de useri să-și schimbe parola contului Facebook de teamă că datele personale le sunt în pericol. Mai exact, potrivit „știrii”, Mark Zuckerberg ar fi inventat personal formula BFF (n.r. un acronim vechi de ani de zile, care înseamnă „best friend forever” – „cel mai bun prieten pentru totdeauna”) pentru a ajuta userii să verifice cât de sigure sunt conturile lor. Userii sunt determinați să testeze BFF la comentarii. Dacă acronimul devine verde după ce a fost postat, contul ar fi sigur. Dacă nu, utilizatorii sunt rugați să schimbe parola de urgență, pentru că „ar putea fi atacați de hackeri”.

Fake news-ul a luat naștere pe fondul scandalului Cambridge Analytica, o companie care a colectat prin tehnici discutabile datele personale a peste 87 de milioane de useri, potrivit Digi 24.

De menționat este că userii nu sunt în pericol, iar schimbarea periodică a parolei este o practică încurajată de orice persoană cu minime cunoștințe legate de tehnologie și modul în care funcționează internetul și rețelele de socializare.

Cu toate acestea, acest fake news reprezintă încă un semnal de alarmă: cei mai mulți utilizatori Facebook sunt foarte naivi și puțin echipați pentru a face diferența între o informație adevărată și una falsă. Un element important, mai ales în contextul în care, potrivit unui studiu, este foarte posibil ca „știrile false” să-l fi transformat pe Trump în președinte al SUA.

loading...

Una dintre post-urile în care se vorbește despre Zuckerberg și BFF a fost distribuită în SUA de peste 76.000 de ori și a avut în jur de 90.000 de comentarii, scrie Buzzfeed. Iar acesta este numai unul dintre post-urile care prezintă această informație falsă.

Iar fenomenul a prins amploare și în România, primele astfel de post-uri începând să fie distribuite pe Facebook imediat după vacanța de Paște:

Adevărul este că, anul trecut, Facebook a introdus un nou tool – Text Delight. Acest feature a fost inclus într-un pachet mai larg de schimbări și îmbunătățiri pe care compania le-a făcut în 2017.

Text Delight schimbă câteodată culoarea unor cuvinte și fraze atunci când acestea sunt testate la comentarii. BFF poate apărea din oficiu verde, dar schimbări de grafică se pot întâmpla și dacă userii tastează  „Congratulations”, „Best Wishes” sau “xoxo” (n.r. XOXO – hugs and kisses – îmbrățișări și săruturi). BFF a foat adăugat pe lista Text Delight în ianuarie 2018.

Așadar, Mark Zuckerberg nu a inventat acronimul BFF, iar feature-ul Facebook care schimbă grafica unor cuvinte a fost introdus pentru a îmbunătăți experiența userilor pe site-ul de socializare și nu pentru testarea unor probleme de securitate.

loading...
To Top