News

De ce aţi cheltuit doar 152 mil. lei din 1,9 mld. lei alocaţi pentru şosele şi autostrăzi?

La Transporturi, ceea ce era doar o rumoare s-a adeverit. Exe­cuţia bugetară pe prima jumătate de an este dezastruoasă. Dintr-un buget anual de 1,9 mld. lei, cheltuielile făcute de CNADNR, Compania de Drumuri şi Autostrăzi, sunt de doar 152 milioane de lei, adică 8% din disponibilul pe tot anul de şi 20% din cel pe 5 luni.

„Astfel, deşi statul român are bani de şosele, nu se ştie din ce cauză – nimeni nu este în stare să explice coerent – banii nu se cheltuie. Cum se mai alocă atunci la începutul anului? Nu există oameni? Nu sunt ingineri să negocieze contractele? Nu sunt jurişti să le scrie? Nu sunt contabili să plătească facturile? Nu sunt companii să facă şosele? Ce nu sunt? În acest timp, centura de sud a Capitalei, unde nici duminica nu poţi face o depăşire pentru că se circulă strâns, plânge după investiţii. Sibiu – Piteşti nu dă niciun semn de înaintare, iar de Comarnic – Braşov nu mai spune nimeni nimic de multă vreme., notează întru editorial Sorin Pâslaru, redactor șef Ziarul Financiar.

Acesta a apreciat că deși nu apar la suprafaţă, în guvernul Cioloș există tensiuni major, iar în administraţie nu s-a schimbat nimic fundamental, dramatic în cele opt luni de când s-a instalat acest nou guvern de la care erau mari aştep­tări. În şcoli sau spitale nu s-a schimbat nimic. Cu toate acestea, curios, contestaţiile întârzie.

„La Fonduri Europene, indicatorul este absorbţia, adică decontările făcute de Comisia Europeană la facturi trimise de auto­rităţile române. Ce reacţii sunt de la cel mai înalt nivel? Se pune în discuţie spargerea CNADNR în două companii – una de mentenanţă şi una de investiţii. În loc să izoleze 4-5 proiecte strategice: centura Bucureşti, Sibiu – Piteşti, Iaşi – Bucureşti, să numească responsabili – eventual chiar chemaţi ingineri din exterior, prin concurs, să le pună la dispoziţie bugete multianuale, se preferă aceeaşi ciorbă – toate proiectele şi toţi banii la un loc – dar de data asta în două castroane”, se mai arată în editorial.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

To Top