Life

Simptome care trădează lipsa de vitamine. Vezi cum poți compensa carențele care-ți fac necazuri

vitamine

Vitaminele sunt esențiale metabolismului oricărei ființe umane. Când ele sunt insuficiente, corpul nostru emite semnale de alarmă. Vitaminele sunt substanțe nutritive indispensabile bunei funcționări a organismului. Ele intervin în mici concentrații în numeroase procese vitale. În majoritatea cazurilor, organismul nostru este incapabil a le sintetiza singur.

Vitaminele sunt asigurate prin alimentație. Acest lucru este cu atât mai important de reținut cu cât, în prezent, mâncăm din ce în ce mai multe alimente procesate industrial care ne aduc din ce în ce mai puține vitamine. Lipsa cronică de vitamine nu ne îmbolnăvește imediat, dar ne face vulnerabili anumitor disfuncții organice, iar pe termen lung în fața bolilor. Când carențele de vitamine sunt importante, organismul reacționează trimițând semnale de alarmă. Iată 5 semne care trădează lipsa unor vitamine:

Crăpăturile la comisura buzelor

Fisurile și durerile la colțurile gurii pot fi foarte supărătoare și jenante în viața de zi cu zi. Simplul fapt de a mânca sau a bea poate fi un chin pentru persoanele cu astfel de probleme, ca să nu mai vorbim despre cât de jenantă ar putea deveni o întâlnire sau un sărut. Crăpăturile la comisura buzelor traduc o carență de fier, zinc și vitaminele B3, B2 și B12.

Remediul: mâncați pui, somon, ton, ouă, roșii coapte la soare, arahide și leguminoase precum lintea, mazărea, fasolea. Combinați aceste alimente cu legume precum brocoli, ardei, conopidă.

Erupţii cutanate, piele uscată şi descuamată, căderea părului

Aceste probleme semnalează o lipsă acută de vitamina B8, care apare în cazul unei alimentații bogate în avidină (proteină prezentă în albușul de ou, care consumă multă vitamina B8).
Remediul: consumați ouăle bine preparate termic (pentru a absorbi avidina), mâncați somon, avocado, ciuperci, conopidă, soia, nuci, zmeură și banane.

Acnee pe faţă sau/şi pe corp

Aceste simptome traduc o carență în acizi grași esențiali și vitamine A și D.
Remediul: sunt recomandate laptele integral și produsele lactate, ficatul, ouăle și peștele gras. Expunerea protejată la soare este de asemenea benefică. Pentru vitamina A, sunt indicate salatele asortate și legumele colorate precum morcovii, cartofii dulci și ardeii roșii, dar și fructele de sezon.

Furnicături şi amorţirea mâinilor, picioarelor

Aceste semne evidențiază carența de vitamine B9, B6 și B12. Este o problemă direct legată de nervii periferici. Aceste simptome pot fi asociate cu anxietate, depresie, anemie, oboseală și dezechilibre hormonale.
Remediul: mâncați spanac, sparanghel, sfeclă roșie, fasole verde, ouă, fructe de mare, pui, curcan.

loading...
To Top

Distribuiti

Daca ti-a placut acest articol, da-i share , pentru ca si prietenii tai sa citeasca

Shares